Vývoj počítačových her, červen 2024

Vše o státnicích úspěšně završujících roky studia na naší alma mater.
Michelle2
Matfyz(ák|ačka) level I
Příspěvky: 3
Registrován: 25. 9. 2017 19:34
Typ studia: Informatika Bc.

Vývoj počítačových her, červen 2024

Příspěvek od Michelle2 »

Průběh:
Na začátku jsme dostali rozpis s tím, v jakém pořadí budeme zkoušeni z jednotlivých okruhů a kdo budou zkoušející. Následně si k nám postupně jednotliví zkoušející přisedli a zadali nám svá témata. Mezi začátky zkoušek z jednotlivých částí byl rozestup 45 minut.
Podle mě byly magisterské státnice výrazně jednodušší než bakalářské. Probíraly se spíše high-level myšlenky, důležité bylo celkové porozumění, nešlo se příliš do detailů a nebylo třeba umět přesně nazpaměť vyjmenovat všechny možné metody (třeba jen pár příkladů). Na přípravu bylo vždy dost času a každé téma bylo dost rozsáhlé na to, aby bylo pořádně o čem mluvit. Vážně se není vůbec čeho bát.

Témata:
1. Vývoj počítačových her [D. Šosvald]
Vývojový cyklus počítačové hry; fáze vývojového cyklu, herní design řízený daty, testování počítačových her, vývojářské role, herní analytiky, vodopádový model a agilní metodiky návrhu her, obchodní modely komercializace her.
2. Počítačová grafika pro hry [J. Gemrot]
Architektura grafického akcelerátoru, rendering pipeline, shadery, forward a deferred rendering.
3. Umělá inteligence pro počítačové hry [M. Pilát]
Problém hledání cesty; lokální navigační pravidla, hledání cesty (A* apod.), reprezentace prostoru.

Materiály:
Kdyby se někomu hodily materiály k těmto třem okruhům, tak tady jsou. Nemohu sice zaručit správnost, ani úplnost (a naopak tam mohou být třeba i zbytečné věci navíc), ale pořád to může být aspoň dobrý startovní bod.
Odpovědět

Zpět na „Magisterské SZZ“