Zkouška 3.2.2020

Přednáška pokrývá základy 2D i 3D počítačové grafiky algoritmy pro kreslení a ořezávání v rovině, použití a zobrazování barev, zvětšování barevného rozlišení, kódování obrazu a rastrové grafické formáty, lineární transformace a projekce, metody reprezentace a zobrazování 3D scén, algoritmy výpočtu viditelnosti. Přednáška je doplněna cvičením - výroba modulů do knihovny JaGrLib v jazyce Java. V letním semestru na ni navazují přednášky pro vážnější zájemce Počítačová grafika II (PGR004) a Pokročilá 2D počítačová grafika (PGR007).
Elen Eresiel
Matfyz(ák|ačka) level I
Příspěvky: 7
Registrován: 25. 1. 2019 18:20
Typ studia: Informatika Bc.

Zkouška 3.2.2020

Příspěvek od Elen Eresiel »

1. HDR - co to je, pořizování, význam v grafice a fotografii
2. OpenGL - způsoby přenášení dat vrcholů do GPU, jaká data typicky popisují vrcholy
3. Simulace pomoci OpenGL ( např. fireworks viz úkoly na cvičení, otáčení Rubikovky). Popsat jaké metody bychom použili, jejich schéma. Popsat strukturu celého programu a nějaký trochu pseudokod k tomu s popisky.
- ve slidech byl popis typického mainu v OpenGL a popis metod Render, ProcessEvents a Simulate - z toho jsem vycházela
4. volitelné otázky
a. Popsat metodu distribuci chyby ( Floyd - Steinberg ).
b. Odvodit a popsat vykreslení kružnice se středem v počátku a celočíselným poloměrem. Jde dělat celočíselně? (Nebo tak něco)
- další už si bohužel moc nepamatuji
Odpovědět

Zpět na „PGR003 Počítačová grafika I“