Zkouška 16.2.2016

Přednáška pokrývá základy 2D i 3D počítačové grafiky algoritmy pro kreslení a ořezávání v rovině, použití a zobrazování barev, zvětšování barevného rozlišení, kódování obrazu a rastrové grafické formáty, lineární transformace a projekce, metody reprezentace a zobrazování 3D scén, algoritmy výpočtu viditelnosti. Přednáška je doplněna cvičením - výroba modulů do knihovny JaGrLib v jazyce Java. V letním semestru na ni navazují přednášky pro vážnější zájemce Počítačová grafika II (PGR004) a Pokročilá 2D počítačová grafika (PGR007).
Uživatelský avatar
Zdeněk Vilušínský
Matfyz(ák|ačka) level III
Příspěvky: 110
Registrován: 16. 1. 2006 22:04
Typ studia: Informatika Bc.
Bydliště: Železný Brod/Troja A1923
Kontaktovat uživatele:

Zkouška 16.2.2016

Příspěvek od Zdeněk Vilušínský »

Variace na známé otázky v trochu neviděných formách.

1) HSV, co znamenají jednotlivé složky? Jakých nabývají hodnot? Jaké efekty se s tím dobře dělají? Jak určíte sytost z RGB?
25/25 za výcuc ze slajdů 04 a 06

2) Dithering - F-S algoritmus. Popište přesně, jak funguje (možnost omezit se na odstíny šedé, 2 barvy). Jak v celočíselné aritmetice dosáhnout, aby se přenesla celá chyba?
25/25 za popis a obrazek, ani jsem nemel spravne zlomky. Na celociselnost se to vhodne vynásobí.

3) Konstrukce 3D povrchové scény. Těleso je složené z trojúhelníků, popište, jak by vypadala datová struktura použitá pro vykreslování. Co by mělo být uložené ve vrcholech a stěnách pro vykreslování/stínování? Jak efektivně ukládat sousední vrcholy a stěny?
- na 24/25 stačilo vzpomenout si na úlohu 57 a extrapolovat, ten jeden bod dolu byl za to, ze mi nedošlo, že trojuhelnik bude vždy mít 3 sousedy (pozor, neplatí pro vrcholy)

4) Kamera - letecký simulátor. Vyberte vhodné zobrazení kamery, jaké byste použili pro simulátor letadla. Jaké budete potřebovat parametry? Některé se budou v čase měnit, které? Co se bude dít při vykreslování?
- MUSÍ se použí panoramatická, pak stačí popsat co je na slajdech.
... pokud komplet správně popíšete rovnoběžnou, dostanete něco jako 8 bodu O:-)
Věda je jako sex. Jistěže má nějaké praktické výsledky, ale proto ji přece neděláme. - R.P.Feynman

I krátký algoritmus může mít chování tak komplikované, že mu nerozumí ani jeho autor.
Odpovědět

Zpět na „PGR003 Počítačová grafika I“