Zkouska 24.1.2023

Přednáška pokrývá základy 2D i 3D počítačové grafiky algoritmy pro kreslení a ořezávání v rovině, použití a zobrazování barev, zvětšování barevného rozlišení, kódování obrazu a rastrové grafické formáty, lineární transformace a projekce, metody reprezentace a zobrazování 3D scén, algoritmy výpočtu viditelnosti. Přednáška je doplněna cvičením - výroba modulů do knihovny JaGrLib v jazyce Java. V letním semestru na ni navazují přednášky pro vážnější zájemce Počítačová grafika II (PGR004) a Pokročilá 2D počítačová grafika (PGR007).
vrrrrr

Zkouska 24.1.2023

Příspěvek od vrrrrr »

Na zkousku bylo neco malo pres hodinu. Otazky se opakovaly z minulych let. Na miste opraveno.

1. Definovat HDR + vyuziti v grafice a fotografovani.
2. Vymyslet algoritmus pro (mnozinovy) rozdil dvou quadtrees stejne velikosti.
3. Phonguv model osvetleni - definice, vzorce. Jak by se stinovalo teleso s ploskami?
4. Volitelne - jedna z nich na algoritmus prevodu barev do GIF formatu (256 barev).
Odpovědět

Zpět na „PGR003 Počítačová grafika I“