Zadani

Uživatelský avatar
Ferro_the_King
Matfyz(ák|ačka) level II
Příspěvky: 61
Registrován: 15. 11. 2004 19:49

Zadani

Příspěvek od Ferro_the_King »

ono to vypada, jakoby fear uz prestal existovat. Uz se na nej nemuzu 2 dni dostat... Nema nekdo zadani programka, co by tam tak nejak melo bejt?
Uživatelský avatar
Che
Donátor
Donátor
Příspěvky: 166
Registrován: 2. 6. 2005 12:29
Typ studia: Informatika Mgr.
Bydliště: EU
Kontaktovat uživatele:

Re: Zadani

Příspěvek od Che »

No, mff.fear.cz už minimálně jednou pár dnů nejelo... :?
Snad Ti pomůže tohle (jsou to příklady, které někdo sesbíral na mff.fear.cz):

RM-system

Vstup:

Soubor pozadavku na nakup a prodej akcii v jeden den.

pozadavek obahuje:
- nazev akcie
- zda se jedna o nakup ci prodej
- cena za jednu akcii (u prodeje minimalni, u nakupu maximalni)
- pocet akcii

Ruznych akcii muze byt az 100000 a pozadavku v jednou dni az 1000000.

Ukol: Pro kazdou akcii stanovit cenu, za kterou se ten den bude obchodovat.
Cena se urcuje tak, aby se prodalo co nejvice akcii.

------------------------------------------------------------------------------------------

Basic

Vstup:

Soubor se zdrojovym kodem v jazyce Basic. Obsahuje mimo jine i direktivu
include jmenosoub.bas, na kterou kdyz narazite, tak musite na dane misto vlozit
kod ze souboru jmenosoub.bas. I tento soubor muze obsahovat nekolik direktiv
include, ktere musi byt vyreseny.

Vysledek: Vstupni soubor po nahrazeni vsech direktiv include se spravne
precislovanymi radky, adresami skoku a prejemnovanymi duplicitnimi promenymi.

------------------------------------------------------------------------------------------

Letiste

Vstup:

Soubor se specifikaci letadel:
- nazev letadla
- cena za zapujceni/den
- spotreba - kc/km
- rychlost
- dolet
- spotreba na start
- spotreba na pristani
- doba zotaveni
- nosnost

Sit letist
- vzajemne vzdalenosti mezi nimi
- vahove omezeni letadel, ktera zde mohou pristat
- letistni poplatek
- pocatecni prideleni letadel na letiste

Soubor zakazek
- od kdy, kde bude k vyzvednuti
- do kdy, kam dopravit
- kolik dostaneme za to
- hmotnost nakladu

Ukol:
Najit co nejlepsi plan prepravy - maximalizace zisku.

-----------------------------------------------------------------------------------------

Hotel

Vstup:
- a pocet i-luzkovych pokuju
- soubor objednavek na ubytovani
- od kdy
- do kdy
- pocet osob
- za kolik

Ukol: Vybrat objednavky tak, aby se lide vesli do hotelu a zisk byl co nejvetsi.
Objednavky lze take umistovat do vetsich pokoju, ale ne rozdelene. Pokud si nekdo
objedna 2 luzka, muze byt umisten na 4 luzak s tim ze se zbytek nevyuzije.

------------------------------------------------------------------------------------------

Volby

Ukolem je promyslet jak vyresit predavani informaci pri volbach o vysledcich (tok dat).
Cilem je aby, se predavalo co nejmene informaci. Volby jsou dvoukolove. Nevim presne
zadani, ale bylo to pry desne jednoduche.

-------------------------------------------------------------------------------------------

Autobusy

Vstup:
- sit mestskych zastavek, vzajemne vzdalenosti
- soubor pozadavku na prepravu
- od kdy budou lidi stat na startovni zastavce
- do kdy musi byt lidi prepraveni na cilovou zastavku
- pocet lidi
- naklady na udrzbu jednoho autobusu
- naklady na 1 km jizdy

Ukol: Navrhnout jizdni rad, minimalizovat naklady.

-------------------------------------------------------------------------------------------

Burza

Vstup:
soubor, ve kterem je dano na pristi mesic pro kazdy den za kolik se budou akcie prodavat ci
nakupovat a dostupny objem prodatelnych ci koupitelnych akcii ten den.
Kazdy zaznam obsahuje:
- nazev akcie
- den
- jestli se bude prodavat ci kupovat
- za kolik
- kolik jich bude k dispozici

Ukol: Mate x penez do zacatku. Mate zjistit, jak obchodovat, prodavat a nakupovat, aby vam
na konci mesice nezbyli zadne akcie a vydelali co nejvic.

-------------------------------------------------------------------------------------------

Mrakodrap

Vstup:
seznam vytahu v nem a jejich popis
kazdy vytah ma tyto informace
- cislo vytahu
- v jakem rozmezi pater jezdi (nejnizsi,nejvyssi)
- kolik pater preskakuje ( muze stavet jen v kazdem druhem nebo patem ...)
- jak dlouho mu trva ujet jedno patro
- pocatecni pozice (patro)

- prejiti od jednoho vytahu do druheho zabere cas t

Ukol: Stojite v k - tem patre a chcete se dostat co nejrychleji do 0-teho. V budove jste sami.
Vytahy sami od sebe nejezdi. Zjiste nejrychlejsi cestu.

----------------------------------------------------------------------------------------------

Kostra grafu

Vstup: Neorientovany graf s ohodnocenymi hranami ( vzdalenost vrcholu )

Ukol: Najit kostru grafu s minimalnim prumerem. ( prumer kostry grafu
je maximalni delka cesty mezi libovolnymi dvema vrcholy )

-----------------------------------------------------------------------

Ovoce

Vstup:

- pocet druhu ovoce ( mene nez 5 )
- pozadovany pocet kg od kazdeho druhu ( max 8 kg )
- ceny za kg ovoce
- slevy na kombinace ( napr. 5kg jablek a 1kg tresni stoji min nez
kdybychom to kupovaly po kilech ) ( slev je mene nez 100 )

Vystup: Postup jak nakupovat abychom zaplatili co nejmene.

-----------------------------------------------------------------------

Vlaky

Vstup:
- n presupnich stanic ( maximalne 100 )
- jizdni rad ( seznam stanic a casu kdy jimi projizdi , trida vlaku )
- cena za tridu vlaku
- start a cil cesty a maximalni cena cesty

Ukol: Najit nejrychlejsi cestu ze startu do cile, aby neprekrocila
maximalni cenu.

-----------------------------------------------------------------------

Rubikova kostka

Vymyslet reprezentaci konfigurace kostky. Definovat tahy. Zobrazit
konfiguraci (neni nutne doprogramovat) a napsat proceduru, ktera
ke dvema konfiguracim R1 a R2 a maximalnimu poctu tahu M urci, zda
lze prevest posloupnosti maximalne M korektnich tahu pozici R1 na R2.
Pokud ano, pak vypsat jednu optimalni cestu.

----------------------------------------------------------------------

Ostrovy s mesty, pristavy a silnicemi

Najdete ostrovy, které jsou spolu spojeny (???). Navrhnete zpusob
propojeni nesouvisejicich ostrovu/skupin ostrovu ( co nejlepe ).

---------------------------------------------------------------------

Rally (velmi jednoduche)

Popsano uzemi, na kterem se jede rally. Ruzne druhy silnic, nekolik
typu aut. Kazdy typ auta jede na dane silnici jinak. Naleznete
optimalni trasu pro kazdy typ auta.

---------------------------------------------------------------------

Chemicka

Nadrze s chemikaliemi spojene s trubkami. Stav v nadrzi - teplota,
tlak. Ruzne chemikalie reaguji pri ruznem tlaku a teplote ruzne.
Pri smichani latek, vynikne nova latka, ma sve vlastni parametry.
Latky postupne michame v nadrzich. Simulujte dany proces.

--------------------------------------------------------------------
Uživatelský avatar
twoflower
Supermatfyz(ák|ačka)
Příspěvky: 445
Registrován: 22. 9. 2004 21:07
Typ studia: Informatika Ph.D.
Kontaktovat uživatele:

Re: Zadani

Příspěvek od twoflower »

Ferro_the_King píše:ono to vypada, jakoby fear uz prestal existovat. Uz se na nej nemuzu 2 dni dostat... Nema nekdo zadani programka, co by tam tak nejak melo bejt?
Mne treba normalne jede..zkus primo 217.11.227.38 a jestli ti to bude fungovat, tak si to hod do HOSTS.
Uživatelský avatar
MyS
Donátor
Donátor
Příspěvky: 178
Registrován: 22. 9. 2004 00:13
Typ studia: Informatika Bc.
Bydliště: The city of Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MyS »

Zkousku uz mam za sebou, ale nahodou mam stale na disku nektery lonsky zadani uloh z programka z fearu:
-------------------------------------
-------------------------------------
Zadání bylo udělat textový preprocesor pro Basic-like jazyk.
Zdrojový text jazyka je uložen v textovém souboru. Na každé řádce je vždy celé kladné číslo řádku (max 8 míst) a za ním následuje text příkazu. Čísla řádků v souboru musí růst. Kromě příkazů jazyka mohou být ve zdrojovém souboru i příkazy pro textový preprocesor, které začínají znakem # v prvním sloupci.

Příkazy textprocesoru:
#insert <soubor> &<číslo0-9> vložit na dané místo údaje ze souboru, &číslo udává počet argumentů

Za tím následuje podle čísla za & počet řádků s řetězci v tomto tvaru:
#<řetězec> hodnota 1. argumentu
#<řetězec> hodnota 2. argumentu
atd. až do
nej. čísla
Potom, vždy když se v souboru který se má vložit na dané místo objeví &číslo, tak se má nahradit příslušným řetězcem.
Úkol je vytvořit výsledný soubor, ve kterém budou vyřešeny všechny directivy insert, správně nahrazeny amprsánty v insertovaných souborech a správně přečíslované řádky. Pozor, v jazyce existuje příkaz GOTO <číslo -řádku>, který musí po přečíslování ukazovat na správný řádek.

------------------------------------------------------------------------------------------------------
No tak dneska jsme dostali burzu...
jednodussi resitelnou variantu s rospisem pozadavku na jeden den..
ulohu zadaval holan a zkouset bude jen a pouze holan:)

zadani:
vstup: soubor s pozadavky na nakup, prodej akcii, polozka obsahuje jmeno klienta, ID akcie, pokyn (prodava/nakupuje), cena a mnozstvi.
pricemz cena je u prodavajiciho minimum, za ktere je ochoten prodat a u kupujicicho maximum, ktere je ochoten zaplatit.
vystup soubor s ID akcii a u kazde kolik se za dany den zobchoduje a za kolik. cena muze vyjit i v intervalu,pak se bere stred tohoto intervalu.
podrobností nezanedbatelnou byla skutečnost, že compík má jen 500kB paměti, akcií může být max. 2000 různých, ale požadavků klidně 200 milionů.
Důležité je ještě zmínit, že úkolem bylo nalézt takový kurz, za který nejvíce akcií změní svého majitele. Tedy cenu c, při které minimum z P(c) a K(c) je maximální.
P(c) - počet akcií, které jsou lidi ochotni při dané ceně prodat
K(c) - počet akcií, které jsou lidi ochotni při dané ceně koupit
Holan říkal, že existuje řešení lepší než v čase O(N*log N), takže to by znamenalo, že vstup nemůžu ani setřídit.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------
Méte dán typ TBlok:array[1..255] of byte a zařízení TZařízení, které může zapisovat a číst TBloky z daných adres. Tedy máte procedury NačtiBlok(TBlok,adresa) a UložBlok(TBlok,adresa).
Dále máte typ Tsoubory, kterému máte napsat několi (asi dvacet) procedur. A sice: Vytvoř soubor (něco jako assign), OtevřiProČtení, OtevřiProZápis, PišByte, ČtiByte, JdiNaPozici, VraťPozici, Zavři, VymažSoubor, VytvořPodardesář, VymažPodardresář. Prostě jsme měli naspat vlastní adresářovou a souborovou strukturu na tomto zařízení a víceméně kompletní práci s ní Wink Navíc po uložení a ukončení práce se zařízením a opětovné inicializaci toho zařízení jste měli být schopni načíst opět data. Celkem síla psaní, ale myslím, že se to dalo.
ve chybici metudky tridy TSoubory: Inicializace - Naformatuje Zarizeni; BuhViJakSeTaDruhaMrchaJmenovala - pripoji objekt TSoubory k danemu zarizeni. To je to restaurovani, kde se po vzniku objektu Soubory, doplnuju datove polozky a tak. Mohli jsme predpokladat, ze BuhViJakSeTaDruhaMrchaJmenovala se po vzniku objektu zavola vzdy. Formatovani ma ve sve zodpovednosti uzivatel.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Jsou zadany 2 souboru v Pascalu (asi ANSI, ale to nevim jiste), ktere jdou prelozit, ale to je vsechno, co o nich vime (napr. neni omezena delka radky). Napiste program, ktery
1) upravi oba souboru do jakesi "jednotne" podoby, formy nebo tak neco, proste aby vypadaly nejak podobne a dalo se na ne aplikovat druha cast:
2) porovna obe "jednotne" podoby a spocita "faktor" "jak jsou si puvodni soubory podobne". Zrejme slo o to, aby se poznalo to, kdyz k memu programu prijde nejaky prasak a horzne ten kod zneprehledni, ale nezmeni funkcnost...

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Priklad byl nasledujici: Hlavolam:
Mate ohradku o vnitrnich rozmerech maximalne 60x60 mm. V ni jsou obdelnikove kosticky. Na vstupu dostanete M,N,K po rade rozmery ohradky a pocet kosticek. Dale dostanete K usporadanzch trojic: souradnice leveho horniho rohu i-te kosticky, jeji sirku a vysku. Nakonec dostanete cilove souradnice CX a CY.
Vasim ukolem je dostat prvni kosticku do cilove pozice (CX a CY jsou souradnice leveho horniho rohu)...
Omezeni:
-reseni existuje
-kosticky se neprekryvaji
-muzete pohybovat pouze ve smeru N,S,W,E, tedy nikoli diagonalne
-jednotka presnosti je 1mm
-minimalni plocha kosticky je 400 mm^2
Ukoly byly 4:
1) zvolte reprezentaci kosticek
2) provedte 1 tah (mozna reprezentujte...)
3) najdete vsechny mozne tahy
4) dopravte kosticku do cile co nejlevneji, pricemz cenou se rozumi soucet posunu vsech kosticek za celou hru

---------------------------------------------------------------------------------------------
Zadání:
-Máte maximálně 10 výrobních linek, každá vás něco stojí za pronájem (je na vás, kolik si jich pronajmete)
-máte 100 denní pracovní cyklus, do kterého si máte rozvrhnou 10 000 zakázek (nemusíte splnit všechny, ani to nejde)
-každá zakázka je charakterizována cenou a datumem, kdy ji lze provést => pokud ji přijmete bude tato zakázka blokovat v daný termín jednu výrobní linku
-existují také "velkoodběrarelé (taky max. 10)", u kterých můžete příjmout buĎ všechny nebo žádnou zakázku, každý velkoodběratel tvoří okolo 10% veškeré poptávky

úkol: optimalizujte zisk

------------------------------------------------------------------------------------------------
MEZINARODNI DAMA

sachovnice 10x10
figurky jen na cernych polickach
na zacatku zaplneny 3 rady( 15 b., 15 c. kamenu )
figurka:
- tahne - dopredu sikmo o 1 policko
- bere - je-li na sousednim policku souperuv kamen a za nim volno, pak ho preskoci a vezme( bere dopredu i dozadu ); brani se mohou retezit
dama:
- tah kamkoliv po diagonale, kde je volno
- bere, je-li na diagonale souperuv kamen a pred nim volno( nic ) a za nim alespon 1 volne policko, skoci kamkoliv za nej
zakladni pravidlo:
- muze-li se brat, tak se brat musi a pripustne jsou pouze tahy, ktere vezmou nejvic kamenu
- preskocene kameny se odstranuji ihned
romena figurka - dama, pokud figurka skonci( nestaci, ze se tam v prubehu tahu ocitne ) svuj tah na posledni rade

vyhra - pokud souper nema tah:
- nema tah( nema cim tahnout )
- vsechny kameny jsou blokovany
zadani:
- vytvorte program, ktery hraje mezinarodni damu
- reseni by melo obsahovat:
1. proceduru, ktera hleda tahy dle pravidel
2. reprezentaci dat
3. kostru programu
4. ( alespon ) specifikaci jeho casti

-------------------------------------------------------------------------------------------
Zadani bylo priblizne nasledujici:
Do mesta M vede na krizovatku c. 1 dalnice. Dalsi dalnice pokracuje z krizovatky c. 2. Vsechny krizovatky ve meste jsou spojene jednosmerkami. O kazde ulici vime: odkud a kam vede, prujezd aut za minutu a cena rozsireni ulice o jedno auto/min. Mame urcity obnos penez a mame vymyslet program, ktery rozhodne, ktere ulice a o kolik se vyplati rozsirit, aby se co nejvic zvysil prujezd aut mestem.
We don't need no education!
Odpovědět

Zpět na „2004“