Principy OS

Úvodní přednáška zahrnující základy architektur počítačů, jejich vývoje, návrhu a implementace a základy teorie, koncepce a implementace operačních systémů.
kolage

Principy OS

Příspěvek od kolage »

Čaute,

pokud tu ještě nebyl odkaz, tak jsem našel docela pěkný materiál k vysvětlení procesů, plánování atd. :

http://www.nti.tul.cz/~kolar/os/os-s.pdf
funthomas

Re: Principy OS

Příspěvek od funthomas »

nejede ti ten odkaz :) Error :)
kolage

Re: Principy OS

Příspěvek od kolage »

Ten muj? Ted jsem ho zkousel, melo by to byt OK. A kdyztak jsem jeste nasel pekne video k vecericim filozofum:

http://www.youtube.com/watch?v=P-8ceLiMuEA
zbytovsky
Matfyz(ák|ačka) level I
Příspěvky: 7
Registrován: 29. 10. 2009 18:12
Typ studia: Informatika Bc.

Re: Principy OS

Příspěvek od zbytovsky »

Co se týče odkazů, velmi užitečný je:
http://anilinux.org/~keddie/index.php?p ... %A9m%C5%AF

Hlavně tam je i dobrý rozcestník na další velmi dobré zdroje :)
curly

Re: Principy OS

Příspěvek od curly »

jeste tohle je celkem dobry studijni material k vysvetleni nekolika principu:

http://s0cketka.blogspot.com/2006/05/za ... stemu.html
curly

Re: Principy OS

Příspěvek od curly »

a jeste jsem si vzpomnel na jednu vylepsavku, ikdyz o ni urcite hodne lidi vi:
pokud mate prikladu prekladat cislo mezi 2ma soustavama, kde jeden zaklad se
da vyjadrit jako mocnina druheho (tedy napr. ze dvojkovy do osmickovy, sestnactkovy atd),
nabizi se jeden fajn postup, ktery ukazu na priklade:

mejme cislo v binarni (zaklad 2) soustave: 0101010001010110 a chceme ho prevest do oktalni (z. 8)

vetsina lidi to resi tak, ze ho prevede do desitkove a pak do osmickove. tenhle postup je ale lepsi:

osmickova soustava ma logicky 8 "moznosti" na jedno misto. tyto moznosti jsou 0, 1, 2, ... , 7
dvojkova ma 2 - 0 a 1. jenze 8 je tez 23

pokud tohle vime, postupujeme nasledujicne:

dane cislo si rozdelime na trojice a to tak ze zprava:
(00)0 101 010 001 010 110
a napiseme si tabulku, ktere cislo v 8 odpovida ktere kombinaci ve 2:
000-0
001-1
010-2
011-3
100-4
101-5
110-6
111-7

modri uz vedi - nyni jedeme zprava a pomoci tabulky prepisujeme trojcisla v binarni na cisla v oktalni:
0 5 2 1 2 6

pri prevodu z oktalni do binarni postupujeme opacne - za kazde cislo dosadime trojcisli ktere mu odpovida.
v pripade prevodu mezi 2 a 16 se nebere trojcisli, ale ctyrcisli, protoze 24 = 16

tak doufam ze to nekomu pomohlo a zbytek prilis neurazilo :))
Odpovědět

Zpět na „SWI120 Principy počítačů a operačních systémů“