Poněvadž zadání bude za chvíli na webu, nemá smysl jej sem dávat.
Písemná část trvala 90 minut a test byl velmi podobný těm z předchozích let. Velmi doporučuji si je před zkouškou projít.
Na ústní si se mnou prošel mojí písemku a dával konstruktivní připomínky. V tento moment se dá i obhajovat, jak byste to udělali lépe apod. Nakonec na základě bodů vypočítá známku, která vychází a podle toho dá větu na důkaz. Já jsem dostal větu o kompaktnosti a její aplikace, což je asi tak ta nejlehčí z celého semestru. Bylo vidět, že jej zajímá celková orientace v předmětu a nikoliv technické specialitky. Rozsah ústní je mnohem menší, než u ostatních předmětů. Je to opravdu jen důkaz a drobné povídání o větě, kterou dostanete, takže cca 5 minut, pokud jste rychlí.
Známkování bylo velmi mírné. I za značnou ztrátu bodů jsem dostal lepší známku.
Zkouška 8. 1. 2019 (Gregor)
-
- Matfyz(ák|ačka) level I
- Příspěvky: 10
- Registrován: 25. 1. 2018 22:01
- Typ studia: Informatika Bc.
Re: Zkouška 8. 1. 2019 (Gregor)
Přidávám své zážitky.
K písemce asi není moc co říci, kopíruje styl z minulých let.
Na ústní zkoušeli dva - Gregor a někdo koho jsem neznal, hádám, že to byl ten Pilát. Oba ale byli docela v pohodě, jak jsem odposlechl. Mě zkoušel Gregor, který byl obzvlášť hodný .
Prošli jsme písemku, vycházelo to na jedničku. Zeptal se mě, zda jsem se koukal na tu poslední přednášku a zda bych mu dokázal větu o omega-kategoričnosti. Říkal jsem, že bych to možná dal dohromady, ale byl bych rád za něco jiného a nakonec mi to odpustil, když jsem dokázal se vším všudy úplnost tablo metody v PL. Pak mi říkal, že pokud by mi třeba vycházela dvojka a chtěl bych lepší, tak by mi to asi neodpustil, takže se na to spoléhat taky úplně nedá.
Takový drobný postřeh - každou větu (ve smyslu normální věty jako posloupnosti slov) mě nechal doříct úplně celou, tj. i když bylo jasné, co chci říct, tak nikdy to neutnul s tím že teda "jasně". Nevím teda, jak moc lpí na detailech, protože jsem se je snažil pojmout už tom prvotním vysvětlení a tak se moc nedoptával, ale myslím, že se nedá čekat, že by se u něco dalo odmávnout nějakým náčrtem myšlenek.
Poměrně dost lidí nedalo hned tu písemnou část (s každým pak alespoň podrobně prošli ty řešení, kde mělo být co a proč), kde se hodně, hodně vyplatí se seznámit s typy otázek, co můžou přijít. Jasná je tablo metoda / rezoluce, ale například je vždy otázka týkající se extenzí teorií atd. Kdo má dobrou písemnou, má poměrně velkou výhodu k ústní části.
K písemce asi není moc co říci, kopíruje styl z minulých let.
Na ústní zkoušeli dva - Gregor a někdo koho jsem neznal, hádám, že to byl ten Pilát. Oba ale byli docela v pohodě, jak jsem odposlechl. Mě zkoušel Gregor, který byl obzvlášť hodný .
Prošli jsme písemku, vycházelo to na jedničku. Zeptal se mě, zda jsem se koukal na tu poslední přednášku a zda bych mu dokázal větu o omega-kategoričnosti. Říkal jsem, že bych to možná dal dohromady, ale byl bych rád za něco jiného a nakonec mi to odpustil, když jsem dokázal se vším všudy úplnost tablo metody v PL. Pak mi říkal, že pokud by mi třeba vycházela dvojka a chtěl bych lepší, tak by mi to asi neodpustil, takže se na to spoléhat taky úplně nedá.
Takový drobný postřeh - každou větu (ve smyslu normální věty jako posloupnosti slov) mě nechal doříct úplně celou, tj. i když bylo jasné, co chci říct, tak nikdy to neutnul s tím že teda "jasně". Nevím teda, jak moc lpí na detailech, protože jsem se je snažil pojmout už tom prvotním vysvětlení a tak se moc nedoptával, ale myslím, že se nedá čekat, že by se u něco dalo odmávnout nějakým náčrtem myšlenek.
Poměrně dost lidí nedalo hned tu písemnou část (s každým pak alespoň podrobně prošli ty řešení, kde mělo být co a proč), kde se hodně, hodně vyplatí se seznámit s typy otázek, co můžou přijít. Jasná je tablo metoda / rezoluce, ale například je vždy otázka týkající se extenzí teorií atd. Kdo má dobrou písemnou, má poměrně velkou výhodu k ústní části.