Architektura počítačů: 3. 6. 2015 Bulej

disfp sk

Architektura počítačů: 3. 6. 2015 Bulej

Příspěvek od disfp sk »

1) jakým způsobem ovlivňuje překladač, programovací jazyk a architektura procesoru rychlost vykonávání programu (1 bod)
2) Nakreslit schéma množinově asociativní cache a popsat jak funguje (2 body)
3) odvodit vzorec pro vztah zrychlení celého programu při zrychlení části programu (1 bod)
4) výhody von-neumannovy architektury (1 bod)
5) jak se zpracovává výjimka/přerušení (1 bod)
6) na dané architektuře procesoru s daným programem je 10% instrukcí skoku, používá se statický always-not-taken prediktor s úspěšností predikce 60%, pipeline má 5 stupňů (IF,ID,EX,MA,WB), skok se vyhodnotí v EX. Jak přispějí neúspěšné predikce skoku k CPI v tomto programu, za předpokladu, že nenastávají datové hazardy, ani jiná zpoždění? (2 body)
7) jak funguje statická predikce skoku a proč je nevhodná pro vnořené cykly (2 body)
8 ) nejsem si uplně jistý, asi jak funguje vícecyklová datová cesta a jaké jsou limity jejího zrychlování (2 body)
9) jak se chová write-back a write-through cache pri write-missu (2 body)
10) proč je DRAM vhodnější než SRAM pro realizaci operační paměti (1 bod)
11) převod čísla z dvojkové do šestnáctkové soustavy (1 bod)
12) co ovlivňuje maximální hloubku rekurzivních volání funkcí (1 bod)
13) jaké specifické problémy nastávají u superskalární out-of-order pipeline při zpracování vyjímek/přerušení a jak se řeší (1 bod)
14) v nějakém vlastním assembleru implementujte program, který bude od proměnné uložené v paměti odčítat jedničku, dokud nebude nula, popište jaké typy instrukcí jsou k tomu potřeba (2 body)

Doufám, že body k otázkám jsem trefil dobře, mělo by to dohromady dát 20. Tuším od 10b trojka, od 13b dvojka a od 17b jednička.
Odpovědět

Zpět na „Ostatní“