od DZuXO » 1. 2. 2010 13:38
Ahoj, Nie som si isty ci je to co teraz napisem uplne spravne, ale dufam ze pomoze
.
No co sa tyka tej matice, urcite musi byt iba jedna, "vyvoj matice" je v podstate popisany cislami, ktore obsahuje. Resp, tie cisla zarucuju ako sa bude bude spravat ten prechod obrazku do odtienov sedej... Vezmi si, ze jas pixelu vzdy porovnavas s odpovedajucim cislom tej matice.
Je to napisane v tomto uryvku zo slajdov prednasajuceho. (sl.17)
- uryvok zdrojoveho kodu z prednasky
EDIT: pozor, tento uryvok zarucuje iba prechod do ciernobieleho obrazku, nie do odtienu sedej... paron, moja chyba
Vacsie cislo znamena vyssi jas (aspon myslim...). Z toho vyplyva, ze s cim vacsim cislom porovnavas, tym svetlejsi ten vysledny pixel bude. Takze potrebujes male cisla v strede matice, aby si dosiahol to, ze v strede budu urcite pixely z povodneho obrazku a okolie bude co najsvetlejsie (pojde do stratena). Ziskas tym tecky, ako su napriklad na tomto
obrazku z prednasky. Cim vacsia matica, tym vacsie tecky.
Takze sa tymto dostavam k pointe... z toho co som vyssie napisal, by malo vyplyvat, ze aby si toto teckovanie dosiahol, tak potrebujes maticu, ktora bude mat cisla v spirale. Spirala sa bude zacinat cca v strede matice s najmensimi cislami a bude sa zvacsovat smerom ku okraju.
Priklad:
- matica rozptylu pre tecku
- matica.PNG (1.82 KiB) Zobrazeno 4397 x
Este som si nie uplne isty tym, ci moje riesenie je spravne pre laserovu tlaciaren... viem, ze pri ciernobielych sa zvycajne pouziva pravidelna matica rozptylu.
Niekde som o tomto cital dobry clanok... skusal som ho teraz najst no nedari sa mi to, chvilu som si myslel ci som to necital v knihe, ale tam som to taktiez nevedel najst. V kazdom pripade ak si spomeniem nahodou (ako to zvycajne byva, tak pri uplne irelevantnej cinnosti
) tak dam vediet.
Ahoj, Nie som si isty ci je to co teraz napisem uplne spravne, ale dufam ze pomoze :) .
No co sa tyka tej matice, urcite musi byt iba jedna, "vyvoj matice" je v podstate popisany cislami, ktore obsahuje. Resp, tie cisla zarucuju ako sa bude bude spravat ten prechod obrazku do odtienov sedej... Vezmi si, ze jas pixelu vzdy porovnavas s odpovedajucim cislom tej matice.
Je to napisane v tomto uryvku zo slajdov prednasajuceho. (sl.17)
[attachment=1]zdrojak.PNG[/attachment]
EDIT: pozor, tento uryvok zarucuje iba prechod do ciernobieleho obrazku, nie do odtienu sedej... paron, moja chyba :(
Vacsie cislo znamena vyssi jas (aspon myslim...). Z toho vyplyva, ze s cim vacsim cislom porovnavas, tym svetlejsi ten vysledny pixel bude. Takze potrebujes male cisla v strede matice, aby si dosiahol to, ze v strede budu urcite pixely z povodneho obrazku a okolie bude co najsvetlejsie (pojde do stratena). Ziskas tym tecky, ako su napriklad na tomto [url=http://cgg.mff.cuni.cz/~pepca/lectures/old/mono/si/dot10.gif]obrazku z prednasky[/url]. Cim vacsia matica, tym vacsie tecky.
Takze sa tymto dostavam k pointe... z toho co som vyssie napisal, by malo vyplyvat, ze aby si toto teckovanie dosiahol, tak potrebujes maticu, ktora bude mat cisla v spirale. Spirala sa bude zacinat cca v strede matice s najmensimi cislami a bude sa zvacsovat smerom ku okraju.
Priklad:
[attachment=0]matica.PNG[/attachment]
Este som si nie uplne isty tym, ci moje riesenie je spravne pre laserovu tlaciaren... viem, ze pri ciernobielych sa zvycajne pouziva pravidelna matica rozptylu.
Niekde som o tomto cital dobry clanok... skusal som ho teraz najst no nedari sa mi to, chvilu som si myslel ci som to necital v knihe, ale tam som to taktiez nevedel najst. V kazdom pripade ak si spomeniem nahodou (ako to zvycajne byva, tak pri uplne irelevantnej cinnosti :D ) tak dam vediet.