Hlávka, Zdeněk – zkouška 7. 6. 2019

Odeslat odpověď

Smajlíci
:D :) :( :o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen:

BBCode je zapnutý
[img] je zapnutý
[flash] je vypnutý
[url] je zapnuté
Smajlíci jsou zapnutí

Přehled tématu
   

Rozšířit náhled Přehled tématu: Hlávka, Zdeněk – zkouška 7. 6. 2019

Hlávka, Zdeněk – zkouška 7. 6. 2019

od jajaja » 18. 6. 2019 20:12

Otázky:

1) Určete c tak, aby f(x) = cx(1-x) byla hustota na [0; 1]; nakreslete hustotu.
2) Určete střední hodnotu pravděpodobnostního rozdělení určeného hustotou v předchozí úloze a nalezněte i distribuční funkci tohoto rozdělení, nakreslete ji.
3) MLE odhad a odhad momentovou metodou parametru \theta rozdělení X s hustotou f(x) = \theta^{2} x \cdot \exp (-x\cdot\theta) pro x>0.
4) Určit asymptotický odhad parametru \theta (pomoci Fischerovy míry informace) z předchozí úlohy. Určit konfidenční intervaly pro parametr \theta.
5) (už si moc dobře nepamatuji) Máme lineární regresní model: Měřili se hodnoty IQ u hochú a děvčet. Porovnávali se známkou z matematiky. Model IQ = \beta_{0} + \beta_{1} \cdot znamka +\beta_{2} \cdot hoch. Byl připojený i výstup z R. Chtěl nakreslit model (tj. závislost IQ na známce zvlášť pro kluky a zvlášť pro děvčata). Okomentovat výsledky a ptal si, či je model správní (lepší by byl závislost známky na IQ). Ptal se jěště na testovaní hypotézy, že kluci a děvčat jsou rovnako chytřý a jak by mohla vypadat matice modelu.

Nahoru