od Martin » 24. 9. 2005 00:55
Podle mě není potřeba najít konkrétní aplikaci tohoto typu. Jestli se někdo dokáže tímto způsobem pozastavovat nad tím, je-li mu analýza vůbec k něčemu, zjevně nepochopil smysl vysoké školy. Kdybych se chtěl stát programátorem co nejdřív (ba i rozumně placeným), rozhodně bych k tomu nemusel chodit na MFF. Je jasné, že převážnou většinu věcí, které se na MFF kdy naučíme, v "praxi" nemáme šanci použít. Jsem však přesvědčený, že smyslem není naučit se "praktickým" znalostem. To dokáže každý. Důležité je vstřebat určitý způsob přemýšlení, ke kterému je potřeba dospět, aby se člověk mohl stát KVALITNÍM programátorem nebo čímkoli jiným. Bez toho drilu zůstane člověk nezodpovědným hračičkou, který notabene ve třiceti zjistí, že programování ho už nebaví a nikde jinde ho nechtějí, protože prostě nemá žádné vzdělání. Je potřeba chápat ono slovo "vzdělaní" jinak, než jako souhrn znalostí. Ostatně je to i z toho slyšet. Jde spíše o nabývání zkušeností a zejména schopností. Jde o to získat nějakou úroveň, všestrannost. V našem konkrétním případě je cílem vypěstovat v lidech schopnost logickým uvažováním řešit problémy. Možná i něco víc, na co jsem si teď nevzpomněl. Je navíc důležité získat jiná měřítka v otázkách toho, co je a co není obtížné. Věci, které by se vám dříve zdály nepřekonatelným problémem, jsou dnes výzvou. Rozhodně to má smysl. Navíc kdo by mohl pochybovat o schopnostech někoho, kdo složil všechny předepsané zkoušky z analýzy? Skutečně jen málokdo si to může dovolit. A ruku na srdce, nezdálo by se vám navíc absurdní, aby někdo vystudoval MFF a neměl tušení o tom, co je to matematika? Mně tedy zcela jistě ano.
Podle mě není potřeba najít konkrétní aplikaci tohoto typu. Jestli se někdo dokáže tímto způsobem pozastavovat nad tím, je-li mu analýza vůbec k něčemu, zjevně nepochopil smysl vysoké školy. Kdybych se chtěl stát programátorem co nejdřív (ba i rozumně placeným), rozhodně bych k tomu nemusel chodit na MFF. Je jasné, že převážnou většinu věcí, které se na MFF kdy naučíme, v "praxi" nemáme šanci použít. Jsem však přesvědčený, že smyslem není naučit se "praktickým" znalostem. To dokáže každý. Důležité je vstřebat určitý způsob přemýšlení, ke kterému je potřeba dospět, aby se člověk mohl stát KVALITNÍM programátorem nebo čímkoli jiným. Bez toho drilu zůstane člověk nezodpovědným hračičkou, který notabene ve třiceti zjistí, že programování ho už nebaví a nikde jinde ho nechtějí, protože prostě nemá žádné vzdělání. Je potřeba chápat ono slovo "vzdělaní" jinak, než jako souhrn znalostí. Ostatně je to i z toho slyšet. Jde spíše o nabývání zkušeností a zejména schopností. Jde o to získat nějakou úroveň, všestrannost. V našem konkrétním případě je cílem vypěstovat v lidech schopnost logickým uvažováním řešit problémy. Možná i něco víc, na co jsem si teď nevzpomněl. Je navíc důležité získat jiná měřítka v otázkách toho, co je a co není obtížné. Věci, které by se vám dříve zdály nepřekonatelným problémem, jsou dnes výzvou. Rozhodně to má smysl. Navíc kdo by mohl pochybovat o schopnostech někoho, kdo složil všechny předepsané zkoušky z analýzy? Skutečně jen málokdo si to může dovolit. A ruku na srdce, nezdálo by se vám navíc absurdní, aby někdo vystudoval MFF a neměl tušení o tom, co je to matematika? Mně tedy zcela jistě ano.