Pisemka 18.1.

Odeslat odpověď

Smajlíci
:D :) :( :o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen:

BBCode je zapnutý
[img] je zapnutý
[flash] je vypnutý
[url] je zapnuté
Smajlíci jsou zapnutí

Přehled tématu
   

Rozšířit náhled Přehled tématu: Pisemka 18.1.

od zehyo » 22. 1. 2006 12:13

Anonymous píše:
zehyo píše: Ne, není vubec správne...anebo potom není správne tech 20% na dlouhe cisla..spocitej si to..podle toho vzorku 6/10 lze vpocitat, ze u cisel do 99 je treba 8 bitu, co staci na 256 cisel. Tedy redundance je 156/100*100=156%...a do 999 je to jeste vetsi (3096/1000*100=309,6%). Konveruje to do inf. a ne ke 20%. Tech 20% to je na bity, tech 37,5% je zase na hodnoty. Je to hodne velky rozdil.
No, ale me prave prijde tenhle postup spravnej! A prave proto mi prislo divny tech 20% pro dlouhy cisla! ;) Jednou ze se redundance pocita pomerem vyuzitelnych hodnot a podruhy se to porovnava s delkou dvojkovyho zapisu... :x
No, tak mluvime o tom samem. Ale rozumne je pocitat redundanci jako zbytecne bity v %, protoze poe hodnot to obecne nlze vypocitat...protoe to konverguje do inf. Mozna by se mohl hodit mail V. Jirovskymu, protoze ve slidech je to take spatne (tedy podle mého názoru..)

od Návštěvník » 22. 1. 2006 12:01

zehyo píše: Ne, není vubec správne...anebo potom není správne tech 20% na dlouhe cisla..spocitej si to..podle toho vzorku 6/10 lze vpocitat, ze u cisel do 99 je treba 8 bitu, co staci na 256 cisel. Tedy redundance je 156/100*100=156%...a do 999 je to jeste vetsi (3096/1000*100=309,6%). Konveruje to do inf. a ne ke 20%. Tech 20% to je na bity, tech 37,5% je zase na hodnoty. Je to hodne velky rozdil.
No, ale me prave prijde tenhle postup spravnej! A prave proto mi prislo divny tech 20% pro dlouhy cisla! ;) Jednou ze se redundance pocita pomerem vyuzitelnych hodnot a podruhy se to porovnava s delkou dvojkovyho zapisu... :x

od zehyo » 22. 1. 2006 11:48

Trichogaster píše:
Myshaak píše: Pockaj, ta 1/5 ap. na to jsi prisel jak? Podla toho jak jsem to pochopil tak v BTC vyuzijes 10 kombinaci (cislice 0..9) - celkove mas ale k dispozici 4 bity coz dava 2<sup>4</sup> = 16 moznych kombinaci. Ja vyuzivam jen tech deset => tech zbylych 6 je nadbytecnych => 6/16 :o

Tenhle postup je uplne spravne, takze 37,5%
Ne, není vubec správne...anebo potom není správne tech 20% na dlouhe cisla..spocitej si to..podle toho vzorku 6/10 lze vpocitat, ze u cisel do 99 je treba 8 bitu, co staci na 256 cisel. Tedy redundance je 156/100*100=156%...a do 999 je to jeste vetsi (3096/1000*100=309,6%). Konveruje to do inf. a ne ke 20%. Tech 20% to je na bity, tech 37,5% je zase na hodnoty. Je to hodne velky rozdil.

od Trichogaster » 20. 1. 2006 09:30

Myshaak píše: Pockaj, ta 1/5 ap. na to jsi prisel jak? Podla toho jak jsem to pochopil tak v BTC vyuzijes 10 kombinaci (cislice 0..9) - celkove mas ale k dispozici 4 bity coz dava 2<sup>4</sup> = 16 moznych kombinaci. Ja vyuzivam jen tech deset => tech zbylych 6 je nadbytecnych => 6/16 :o

Tenhle postup je uplne spravne, takze 37,5%

od Návštěvník » 19. 1. 2006 11:33

Anonymous píše: Je to BCD ne BTC...to se auc, jinak neprolezes. A 1/5=2x(1/10), a to je "sance" na to, ze budes zobrazovat dane cislo.
OK, aucim se to. ;) Ale jak Ty to rikas se mi zda stejne takove prapodivne (proc se ta "sance" nasobi poctem bitu)... Naucim se tych 37,5% jak chce Jirovsky a bude pokoj. :)

od Návštěvník » 19. 1. 2006 10:34

Pockaj, ta 1/5 ap. na to jsi prisel jak? Podla toho jak jsem to pochopil tak v BTC vyuzijes 10 kombinaci (cislice 0..9) - celkove mas ale k dispozici 4 bity coz dava 2<sup>4</sup> = 16 moznych kombinaci. Ja vyuzivam jen tech deset => tech zbylych 6 je nadbytecnych => 6/16 :o[/quote]

Je to BCD ne BTC...to se auc, jinak neprolezes. A 1/5=2x(1/10), a to je "sance" na to, ze budes zobrazovat dane cislo.

od Myshaak » 19. 1. 2006 09:57

zehyo píše: Jinak to 6/16 nevim jak vyslo..je to kravina.
Kdyz chces ulozit cislo 0-1, tak to más 1 bit vs. 4 bity.
cislo 2-3 -> 2 bity vs. 4 bity
cislo 4-7 -> 3 bity vs. 4 bity
cislo 8-9 -> 4 bity vs. 4 bity
Takze to ma byt prumer (na jednu cislici!) 1/5+2×(1/5)+3×(4/10)+4×(1/5)=2.6
a v pripade BCD je to kazopadne 4 bity...to jest redundance 1-(2.6/4)=0,35 a zadne 37,5%. Ale co uz, nejni to jedina "zajimavost" v tech skriptech.
Pockaj, ta 1/5 ap. na to jsi prisel jak? Podla toho jak jsem to pochopil tak v BTC vyuzijes 10 kombinaci (cislice 0..9) - celkove mas ale k dispozici 4 bity coz dava 2<sup>4</sup> = 16 moznych kombinaci. Ja vyuzivam jen tech deset => tech zbylych 6 je nadbytecnych => 6/16 :o

od zehyo » 18. 1. 2006 23:30

Trichogaster píše: 7. jednoho cisla je 37,5% a dlouhych asi 20%
Jo, to jedno cislo je 6/16, to beru, ale proc je to pro dlouhy cisla jinak? To je ten podil s logaritmama, ze? Asi se na to jeste kouknu ;)[/quote][/quote]

Obecne potrebujes v BCD log(10)n cislic, tedy (log(10)n)×4 bitu (jedna islice jsou 4 bity. V dvojkove potrebujes log(2)n cislic (jedna cislice 1 bit).

Jinak to 6/16 nevim jak vyslo..je to kravina.
Kdyz chces ulozit cislo 0-1, tak to más 1 bit vs. 4 bity.
cislo 2-3 -> 2 bity vs. 4 bity
cislo 4-7 -> 3 bity vs. 4 bity
cislo 8-9 -> 4 bity vs. 4 bity
Takze to ma byt prumer (na jednu cislici!) 1/5+2×(1/5)+3×(4/10)+4×(1/5)=2.6
a v pripade BCD je to kazopadne 4 bity...to jest redundance 1-(2.6/4)=0,35 a zadne 37,5%. Ale co uz, nejni to jedina "zajimavost" v tech skriptech.

od Myshaak » 18. 1. 2006 23:05

Trichogaster píše:1. je easy vektorovej jen jednou udela instrukci a jednou dekoduje kdezto skalarni vyzvedava a dekoduje pokazdy
Oh, tak to jo, myslel jsem si to, jen me zmatlo ze tam je vyzvednuti a dekodovany casove zvlast, kdyz vektorovej to oboje udelal jen 1x, kdezto skalarni oboje n-krat.
Trichogaster píše: 7. jednoho cisla je 37,5% a dlouhych asi 20%
Jo, to jedno cislo je 6/16, to beru, ale proc je to pro dlouhy cisla jinak? To je ten podil s logaritmama, ze? Asi se na to jeste kouknu ;)[/quote]

od Trichogaster » 18. 1. 2006 23:00

1. je easy vektorovej jen jednou udela instrukci a jednou dekoduje kdezto skalarni vyzvedava a dekoduje pokazdy

7. jednoho cisla je 37,5% a dlouhych asi 20%

od Myshaak » 18. 1. 2006 22:35

Nejaky vzor reseni?? pls, aspon 1,3 a 7, zbytek je easy nebo se da najit...

Pisemka 18.1.

od Andreas » 18. 1. 2006 17:17

Tady je aspon cast ze zadani...to co si pamatuju.
1) Kolikrat rychleji zpracuje vektorovy procesor soucet dvou 64bitovych vektoru, pricemz cas na secteni dvou cisel je u obou stejny. Cas na vyzdvizeni instrukce je 40% , cas na dekodovani je 10% a cas na provedeni je 50% cele operace(tak nejak to bylo:-)
2)odecist dve cisla -39 a -42 v desitkovem doplnku
3)prevest cislo 0,656 do dvojkove soustavy do tvaru 0,xxxx a urcit absolutni a procentualni chybu
4)vynasobte cisla 1010 a 1011 s posunem doprava
5)naprogramovat instrukci nacteni dvojkoveho doplnku cisla v pameti do akumulatoru
6)nakreslit blokove schema primeho pristupu do vyrovnavaci pameti + popsat jak to funguje
7)urcete redundanci cisla v BCD a)jednoho
b)dlouheho cisla
na vic si uz asi nevzpomenu a i za to co tady je tak uplne nerucim... pamet neni spolehliva ani u PC ani u lidi :)

Nahoru