Tak kvízová část tentokrát docela peklo, postoupili jsme jen 4 z 20.
1) co jsou polyadické číselné soustavy
2) co musí splňovat HW, aby na něm šlapalo stránkování
3) jaká je výhoda horizontálního formátu oproti vertikálnímu (nebo obráceně?)
4) k čemu/proč se používá přejmenování registru
5) co řeší stránkovací tabulky
6) převod HEX na BIN
7) rozsah 57-bitového čísla ve dvojkovém doplňku
co je hlavní výhodou virtualizace paměti
9) jaká je hlavní výhoda stránkování oproti segmentaci
10) už nevím, snad něco z mikroarchitektury
Druhá část (sry za případnou nepřesnost):
1) Sběrnice - k čemu se používá a proč, přenosy na sběrnici, příklad jednoduchého přenosu na sběrnici, sběrnicový protokol, synchronní vs. asynchronní protokol, centrální vs. distribuované přidělování, arbitrace, kdy se provádí, apod.
2) Cache - plně asociativní mapování, obrázek, vysvětlit, jak a co ovlivňuje velikost řádku cache a další vlastnosti... (ne všechno jsem pobral, naflákal jsem tam hromadu věcí o cache, Dave si to snad nějak přebral
)
3) Princip stránkování, nakreslit schéma převodu 32-bitové virtuální adresy na 36-bitovou fyzickou adresu pomocí 2 úrovní tabulek, vysvětlit + další drobnosti + max. počet pagefaultů
4) Superskalární procesory - principy, motivace, fungování, pipelining...
Přeju hodně štěstí, nakonec mám za 3... řeknu vám, úleva jak prase
Tak kvízová část tentokrát docela peklo, postoupili jsme jen 4 z 20.
1) co jsou polyadické číselné soustavy
2) co musí splňovat HW, aby na něm šlapalo stránkování
3) jaká je výhoda horizontálního formátu oproti vertikálnímu (nebo obráceně?)
4) k čemu/proč se používá přejmenování registru
5) co řeší stránkovací tabulky
6) převod HEX na BIN
7) rozsah 57-bitového čísla ve dvojkovém doplňku
8) co je hlavní výhodou virtualizace paměti
9) jaká je hlavní výhoda stránkování oproti segmentaci
10) už nevím, snad něco z mikroarchitektury
Druhá část (sry za případnou nepřesnost):
1) Sběrnice - k čemu se používá a proč, přenosy na sběrnici, příklad jednoduchého přenosu na sběrnici, sběrnicový protokol, synchronní vs. asynchronní protokol, centrální vs. distribuované přidělování, arbitrace, kdy se provádí, apod.
2) Cache - plně asociativní mapování, obrázek, vysvětlit, jak a co ovlivňuje velikost řádku cache a další vlastnosti... (ne všechno jsem pobral, naflákal jsem tam hromadu věcí o cache, Dave si to snad nějak přebral :) )
3) Princip stránkování, nakreslit schéma převodu 32-bitové virtuální adresy na 36-bitovou fyzickou adresu pomocí 2 úrovní tabulek, vysvětlit + další drobnosti + max. počet pagefaultů
4) Superskalární procesory - principy, motivace, fungování, pipelining...
Přeju hodně štěstí, nakonec mám za 3... řeknu vám, úleva jak prase :D