optimalizace

Odeslat odpověď

Smajlíci
:D :) :( :o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen:

BBCode je zapnutý
[img] je zapnutý
[flash] je vypnutý
[url] je zapnuté
Smajlíci jsou zapnutí

Přehled tématu
   

Rozšířit náhled Přehled tématu: optimalizace

Re: optimalizace

od tron » 20. 6. 2011 15:35

Řekl bych, že tohle téma se tu v LA2 pro informatiky objevilo omylem.
Nejspíš má patřit do Lin.Algebry II pro MATEMATIKY.


I přesto mi připadá, že příklad je spíš z teorie her než z optimalizace nebo lin.algebry.
a) čistá strategie = ty možnosti, které má hráč:
říct 1 ukázat 1, říct 2 ukázat 1, říct 3 ukázat 1,
říct 1 ukázat 2, říct 2 ukázat 2, říct 3 ukázat 2,
říct 1 ukázat 3, říct 2 ukázat 3, říct 3 ukázat 3
(první i druhý má stejné možnosti - stejné strategie)

b) tabulka kolik kdo získá - to sem psát nebudu
tam kde je výsledek nerozhodný bude 0 (např. oba řeknou 1 a ukážou 1),
tam kde první vyhraje 2 sirky bude +2
tam kde první prohraje 3 sirky bude -3, apod.
Více např. tento odkaz:
www2.zf.jcu.cz/~jfrieb/rmp/data/teorie_oa/TEORIE%20HER.pdf

optimalizace

od alenkaaa » 24. 5. 2011 11:32

Pěkný den,
chtěla bych Vás poprosit o radu s tímo příkladem, vážně nevím co s tím...

Prstová hra
pravidla hry: hra je pro dva hráče. V každém kole hry oba hráči ve stejném okamžiku ukáží 1 a 3 prsty a zároveň řeknou číslo od 1 do 3. Jestliže oba hráči řeknou číslo, které je rovné počtu prstů ukázaných protihráčem, výsledek hry je nerozhodnutý. Jestliže oba hráči řeknu číslo, které je odlišné od počtu prstů ukázaných protihráčem, výsledek hry je opět nerozhodný. Jestliže jeden z hráčů řekne číslo rovné počtu prstů ukázaných protihráčem, přičemž protihráč řekl číslo různé od počtu prstů ukázaných hráčem, potom protihráč mu zaplatí tolik sirek, kolik činí součet všech ukázaných prstů.

formulujte matematický popis tohoto konfliktu a vyřeště jej

a) přehledně vyjmenovat všech devět čistých strategii obou hráčů
b) napsat matici typu 9x9, ze které budou patrné výhry prvního hráče. Jestliže první hráč dostává sirky, uvedené číslo je kladné, jestliže musí dát sirky protihráči, zapsané číslo je záporné.

dekuju moc za jakoukoliv odezvu

Nahoru